Minal Aidin Wal Faizin

Assalamualaikum

Ya, kalau dapat lihat ramai blogger post fasal Hari Raya bukan? Aku pun act malas sebenarnya nak post tentang raya, tapi apa salahnya kan? Lagipun raya sekali setahun. Hehe. Yelah dia tuuu.. 

Cerita raya aku kali ini tak adalah best sangat. Memang seriously rasa macam tak raya tahun ni. Mybe sebab ada kekurangan yang berlaku tak seperti tahun-tahun sebelum ni. Antaranya, TAK MAIN MERCUN , BAJU RAYA T-SHIRT TAK ADA, dan sebagainya. Huhu

So, first sekali aku pergi beraya rumah , konfem-konfem lah Chaq Bibi ; jiran lama aku. Sebab apa? Haha. Sebab 'bank' . Muehehehe :D

Tapi sebelum aku pergi rumah Chaq Bibi, aku pergi rumah Kak Pah ( jiran lama aku dan jiran Chaq Bibi ) , sebab rumah Chaq Bibi waktu tu penuh sangat orang. Then, lepas pekena laksa. Kami pun gerak-gerak gi rumah Chaq Bibi.




Lepas tu, kami terus gi beraya rumah Pendekar Gunung Keriang. Dekat mana lagi dah kalau nama diberi 'Pendekar Gunung Keriang' ? Gunung Kerianglah. Kueng kueng :3

Balik tu memang terus letak badan tidur atas katil. Bangun je mak ajak gi beraya rumah paklong pulak. Siap-siaplah dulu then terus gerak. Sampai tu dalam senja jugaklah. 

Waktu datang rumah paklong tu, ada tetamu lain yang datang rumah. Kami pun masuk ikut pintu depan tapi belakang .. Erkkk (-.-) Kami dijemput ke ruang tamu, tapi mak aku segan, then kami makan dekat dapur rumah paklong aku je. It's okay. Janji makan kau! 

Diorang jamu mee kari. Lepas makan, sembang-sembang kejap. Then, balik. Okey, tak menarik. Huhuhu ( -.-' ) 




XOXO

No comments: