Make Button Badge and Print T-Shirt

Assalamualaikum.

Semenjak-menjak ini aku tertarik dengan aktiviti 'Make Button Badge & Print T-Shirt Myself' . Aku teringin sangat nak belajar tentang cara-cara membuat button badge dan print t-shirt tu. So, aku pun belajarnya daripada internet. Ini salah satu video 'How to make button badge' yang aku pelajari daripada youtube.



Rupa-rupanya, ada alat untuk buat button badge ini rupanya. Aku fikir just tampal-tampal bagai. Heee.. Aku teringin juga nak beli alat-alat dia ini. Teringin nak buat jualan di sekolah. Boleh tambah pendapatan. Untung-untung beratus aku dapat dalam seminggu. Tak pun dapat jadi usahawan dengan hanya membuat button badge. Haha.. Stop imagine #

Kalau print t-shirt ini banyak caranya. Aku pun dah naik pening dengan video-video tu. Kalau korunk ada masa, tolong ajarkan aku cara nak print gambar atas t-shirt yer. Ilmu kalau dikongsi kian bertambah. Sharing is caring   

Tadi, aku ikut kakak aku pergi Tasik Darulaman di Jitra. Saja ikut. Adik aku tu nak main layang-layang. Sampai sana, aku saja kata dekat kakak aku yang aku nak pergi belakang stage tu jap. Bila aku pergi je aku nampak orang yang buat button badge. Aku pernah nampak sebelum ini. Saja lah pergi jenguk. Dia pakai apa untuk buat button badge. Memang samalah. Dia pakai alat yang nak buat button badge tu. Aku pernah check harga dekat internet. harga lebih kurang RM800+ . Risau aku. Yeelah, sekali keluar modal dah ratusan ringgit. Itu belum jual lagi. Entah-entah tak laku. Buat simpana dalam muzium jelah alat tu.

Ada yang sudi bagi dengan separuh harga? Teringin juga nak buat button badge ini. Nanti masa lapang bolehlah aku buat. Mana tahu ada rakan bloggers yang baik hati tawarkan harga untuk alat itu dalam puluhan ringgit sahaja. Bolehlah aku kumpul duit dengan rakan kongsi aku. 


XOXO

No comments: