Tips : Elakkan Bibir Kering

Assalamualaikum

Aku yakin dalam kalangan korunk pasti ada masalah bibir kering,right? Yep! Kita geng. Aku pun ada masalah bibir kering. Ha! Salah satu daripada terjadinya bibir kering akibat cuaca yang panas dan sejuk akibat pendingin hawa. Hari ini aku nak kongsikan satu tips tentang mengelakkan bibir kering. Untuk santapan korunk dan aku juga. Supaya aku dapat ingat diri aku sendiri 'Eh! Kau tu dah ler ada bibir kering.Cepat ikut tips yang kau bagi tu!'



Minum Air Yang Secukupnya 


Ha! Yang ini mesti semua orang tahu kan? Minum air secukup nya sekurang-kurang nya 7 gelas sehari. Sediakan satu botol besar untuk sehari. Tuhaa.. Air tapis ada banyak di serata dunia. Okey? Minum air secukupnya setiap hari okey!


Sentiasa pakai lipbalm


Pakai lipbalm ini supaya bibir korunk tak kering. Aku cadangkan korunk pakai lipbalm jenama Vaseline. Yang botol kecil tu. Tahan lama di bibir tau! Aku cuma beri cadangan. Kalau korunk rasa lipbalm korunk terbaik, pakailah. Aku tak paksa pun. Tapi kalau korunk tercari-cari lipbalm yang bagus, pilihlah lipbalm Vaseline. Aku tak suka pakai lipbalm berwarna. Just lipbalm warna putih dan nampak warna bibir asli kita. Right?

Gosokkan Bibir Dengan Berus Gigi


Dalam video ini, model gunakan Vaseline jelly untuk lips. Lebih kurang lipbalm Vaseline jugak. Sama je. Then,dia berus gigi secara perlahan-lahan . Jangan sapu kuat-kuat tau!
*macam kat atas ni lah. Korunk boleh pilih flavour tau!

AMARAN!!

Jangan basahkan bibir korunk dengan air liur. Ini kerana bibir korunk boleh kering lebih teruk tahu! Ha! Jangan berani-berani mencuba .


XOXO 






No comments: