Holiday

Assalamualaikum and Anneyonghaseyo!

Apa khabar pengunjung blog ini? Sihat atau tidak sihat?Alhamdulillah kalau sihat.Yang tak sihat cepat-cepat makan ubat,key.Tak elok dibiarkan.Nanti penyakit itu berterusan.

Baiklah,pada hari ini aku,Ashya' bt Abd Aziz ada satu perkara nak bagitahu dan ada satu perkara nak ceritakan.Perkar yang aku nak bagitahu itu,aku rasa nak tukar nama panggilan.Aku nak gelarkan diri aku dalam blog ini Ashya. Okey tak? Sebab aku rasa kalau panggilan 'aku' ini seperti kasar.Mana tahu ada orang yang lebih tua dari aku baca entry aku ni.Aku rasa macam tak hormat.So,aku nak tanya pendapat korunk.Okey tak aku gelarkan Ashya dalam blog ni? Komenlah di bawah ini ye.Buat sementara menunggu keputusan,aku menggelarkan diriku 'aku' dulu.

Perkara kedua yang aku nak ceritakan ialah tentang percutian aku ke Sabah bersama-sama ibu saudara,bapa saudara,sepupu dan kakak aku.Best! Aku tak boleh menafikan.Cuma tak berapa puas sebab percutian kami hanya 3 hari 2 malam.Tapi,Alhamdulillah dapat juga pergi. :)

Kami naik kapal terbang pukul 7.15 am tak silap.Penerbangan kami dari airport di KL ke airpot di Sabah mengambil masa 2 jam.

*sayap kapal terbang

*me with my sister

*me with my cousin

*tak ada kena mengena


Okey,sampai di Sabah.Setelah mendapat kereta sewa,kami pun memulakan perjalanan ke Hotel Tabung Haji.Hotel itu cantik juga.Puas dapat tidur tanpa ada orang dewasa.Selepas itu,kami makan di Restoran Kak Yong.Restoran ini popular di Kota Kinabalu kerana kesedapan makanannya di situ.Tapi bila makan di Restoran kak Yong itu,rasa dia sama sahaja seperti di restoran Semenanjung Malaysia.Ada juga makanan yang lain dan tak pernah dirasai di Semenanjung Malaysia.

Ada kejadian di situ,aku tertinggal handphone aku.Nasib baik ada pekerja yang baik hati bagi balik handphone aku itu.

Kemudian kami pergi ke jeti apa tah namanya.Selepas menempah tiket bot,kami mulakan perjalanan ke Pulau Manukan menaiki bot.Memang best sangat naik botnya.Rasa bot itu sama cetek dgn air laut je.








Besok itu, kami pergi Rumah Terbalik.







Kemudian kami pergi ke ......















Besok,kami pergi ke Pasar Filipine.Kemudian balik ke Semenanjung Malaysia.

Dan ini lah percutian saya kali ini.Harap korunk semua gembira membaca kisah aku ini.Sekian daripada aku.




2 comments:

Yun Sing said...

Rumah terbalik itu mengingatkan saya tentang rumah senget dalam satu museum yang saya lawat minggu lepas :3

ashyaziz said...

hihi..muzium itu dimana yer? rumah terbalik tu memang best.masuk je dalam rumah tu semua benda terbalik.peti ais,mesin jahit,meja makan,katil,mesin basuh dan banyak lagi.masuk dalam rumah terbalik tu seperti kita berpijak di siling. memang best :)