Cuti-cuti Photograph

Assalamualaikum..



Hmm!! Selama ini entry aku banyak berkaitan denga benda-benda yang tak sepatutnya yang korang malas nak baca. Jadi pada hari ini aku nak kongsi entry blog aku yang baru.
Sebenarnya, cuti tiga hari minggu lepas, cuti padahari Jumaat,Sabtu dan Ahad.(30,31 Ogos dan 1 Sept) aku berpeluang mengikuti rombongan sekolah ke Cameron Highland, Pahang dan Lumut,Perak.
Malam itu, ak bersiap sakan. Macam ahu tinggal disana selama sebulan. Aku bawak banyak baju. Sebab... hmm.. Aku malas nak taip panjang2. Adalah sebabnya. Okey,malam itu juga,keluarga aku gak sibuk berkemas sebab diaorang nak pi KL. Dah siap.. Sampai sekolah aku lebih kurang kul 10 malam.
Dalam perjalanan pada malam itu, kami berhenti di kedai minyak Shell dulu. Aku turun nak beli air mineral. Dahaga sangat. Dekat Shell itulah, aku nampak banyak mat-mat motor .. Aku kata kat kawan-kawan aku.Sistem Pencarian Jodoh ada di kedai minyak Shell. Nak yang mana? Dari hitam ke putih.. semua ada.Hehe..

Besuk itu kami sampai dalam pukul 5 pagi. Memang sejuklah.Selesai bersugi dan mengambil wuduk,aku solat berjemaah bersama-sama di Masjid Brinchang. Selesai dari itu, kami disuruh menukar pakaian(takut busuk plak). Selesai menukar pakaian,kami breakfast di sebuah medan selera.Aku hanya makan nasi goreng bodoh dan air suam.Lepas makan itu, kami semua diminta beratur dan bergerak perlahan-lahan untuk menuju ke bas. Sempat lagi berposing.....Jangan tak tahu!



Ini aku dan kawan aku ,Naurah Insyirah.Aku yang paling oppa ghangnam style. Yang kawan aku plak, gadismelayuterakhir.


Yang ini pulak kawan-kawan aku. Aku yang jadi photographer meraka. Sorry, background belakang tak cantik.

Bas mula bergerak perlahan-lahan dan semakin lama semakin biasa. Kami sampai di Agrotechnologi Park di mardi.Fisrtly, aku pergi ke Ladang Strawberry.Gamb
ar yang aku tangkap pun ader, dan gambar yang kawan aku tangkap pun ader.



Smile :)






Yang ini aku yang tangkap. Cantik bukan?? ngeh..ngeh..





yang ini kawan aku yang tangkap.Cantik tak?? hmm.. hehehe..

Lepas dari melawat ladang strawberry, aku ke taman bunga pula. Kalau nak tahu disana ada macam-macam. Taman Bunga,Ladang Teh,Ladang Strawberry dan banyak lagi.Yang ini aku ditama bunga.

Cantiknya pic ini.



Aku pun dah tak tahu apa dah jadi dengan bunga ini. Kena chicken pox kot.






Cantik tak bunga ini? Kawan aku yang tangkap. Bunga pink itu aku.Hehehe..

Selesai ke Agrotechnologi Park, kami pergi ke pasar malam yang berdekatan dengan hotel kami.*nama pasar malam,tapi kami pergi petang. Selesai membeli makanan, kami check-in di Hotel Pines And Roses.Kami duduk bersantai dan macam-macam lagi. Keesokkan harinya, kami pergi ke Taman Lebah. Disitulah tempat yang paling best aku jejaki di Cameron Highlands waktu rombongan sekolah ini. Aku masuk ke Sarang Sesat. Kami dikenakan dua ringgit setia seorang. Aku dan kawan ku, Sehah masuk kedalam.Kalau nak tahu, kami dua owg jer perempuan. Yang lainnya semua lelaki termasuklah ustaz.Firstly, aku dan Sehah masuk dalam sebuah lorong.

Lorong disitu gelap sangat. Keaddan tengah kelam-kabut. Kami bercadang berpatah balik
mengikut ustaz. Ahh!! Ustaz kami pun path balik tempat yang semula. Aku kata kat Sehah, jom masuk lorong tadi.Kami masuk dan dibelakang kami beberapa lelaki yang x handsome mengikut kami. masuk dalam itu, kami jumpa pintu. Lalu kami buka pintu itu dan kelihatan abang rambut sarang tebuan tengah lihat kami. Dia suruh kami cop dahulu kertas yang dihulurnya sejak awal lagi di salah sebuah meja di sarang sesat terssebut. Dalam keadaan tengah mengcop,aku terdengar suara ustaz menjerit, "ikut sini!"

Selesai mengcop, aku begegas keluar ke tingakat paling atas, menuju kearah cashier untuk mengambil hadiah. Akhirnya,sampai juga.

Kami pergi ke TeaBharat. Nak tengok pemandangannya?Sini!





Eh!! silap gambar pula!!hehe


Lepas ke TeaBharat. Kami menuju ke sebuah pasar. Dan ke LUmut. Di Lumut, aku ingat ker pergi Teluk Batik ker, aper ker. Rupa-rupanya kitaorang sempat ke Lumut Waterfront.Aku baru bercadang mahu beli sesuatu di Teluk Batik. Last sekali, tak beli aper pun.
huhuhu.. Siannya!!

Okey ah! Takat ini saja. Aku penat menaip nih tahu. Mengambil masa tiga hari untuk aku siapkan. So, korunk kena bersyukur dengan penat aku ini. Kalau tak, aku punya blog jadi kosong dan tak ada entry yang best untuk korunk.

Okey,
Ashya Aziz

9 comments:

Bintang LipLap said...

Thumbs up!! Bagus.. cuma kena berhati-hati dgn ejaan..

Aisyah Khalil said...

ehemmm..maaflah..saya x suka orang yang guna gambar saya dikatakan gambar sendiri..

Ashya' said...

hahaha..aku sajeww jeww...sorrylah..

Aisyah Khalil said...
This comment has been removed by the author.
Aisyah Khalil said...

okeyhhh..ana maafkan..but anyway jangan buat lagi..ana x suka..keyhh??apa-apapon ucap tahniah kt kak anti ea..nnti ana buat post..janji upload gambar kt fb keyh??

¢нσ¢σιαтє qυєєη◕‿-ღ said...

heyy!! peliklah awat anti kata nasi goreng bodoh..?hahaha lawaknyaaa

¢нσ¢σιαтє qυєєη◕‿-ღ said...

dan x handsom tuu betul laa

Ashya' said...

mestilah.. nasi goreng tuh tak ader apa2 langsung

Aisyah Khalil said...

awat anti x kata air kosong bodoh..